sudah jatuh ditimpa tangga

Posted Tuesday, December 14, 2010 by nobody_eka
aku kehilangan kata-kata dalam hidup ku sekrang..
aku kehilangan deria dalam menikmati hidup
aku kehilangan diri dalam mencari erti

Tepat 1/11, tepat hari lahir ayah tercinta ku...
tepat juga waktu hilang erti hidupku..
1/11- ayah ku dimasukkan kehospital HSI atas kerna sakit kakinya..
tapi ia berlarutan dan mula worse sebaik shj ayah dikeluarkan dr hospital utk dlm seminggu shj..
dia semakin kurus..hilang selera makan..tak nak makan ubat..
kami sekeluarga cuba dan cuba..
akhirnya dalam minggu ke-3 , ayah disahkan menghidapi penyakit kanser..
1stly whole of my family didt accept..
after 1 month...he's getting worse...and its really hurt whole of our feelings...
akhirnya ayah disahkan kanser paru2..hidup kami terhenti seketika..

aku sering berdoa dan berharap bahwa ayah akan cepat sembuh ..
malah aku tak terima segala yg berlaku sehingga ketika skrg ini ayah dibenarkan pulang ats dasar...hanya menunggu masa...
segala yang berlaku begitu pantas..

setelah berita ayah sakit..hp yang aku beli atas usahaa ku sendiri..
yg ku timang dan sayang melebihi segalanya kerna satu2nya harta aku yang paling mahal..hehe..hilang dicuri...
hp diseluk ketika aku dan dia pergi membeli belah..
pada ketika itu hati ku uneasy...rasa tak sedap hati..
sebaik shj beli tiket wayang..aku terus seluk..
tp seriusly...aku memang rs nk menjerit..menangis dan menyumpah seluruh keluarga org yg curik tu..
tp akhirnya aku redha ..mgkn bukan rezeki aku..
keesokkannye...tunang aku pulak hilang hp..
nak sgt space antara kami..
ambik ko...kami dh kurang contact..
and the worse..fight all the time..
until both of us feel uneasy with each others..
more worse..for the 1st time...he say the words..
words which he prevent me to say...
which i always think whether is it the true and is us the right relationship to mend..
tp kalau aku fikirkan balik..klu bukan jodoh..mungkin dh lame tenggelam hubungan ni..
takdelah smpai 5 tahun...dh tunang pun..
so start from there..i try to accept that he and me are meant together and i need to tolerate even he suppose to be also..

the worse after that..my family start to break..
part by part..
tensions ...and kekeringan erti kata lain..
faham2 sendirilah..in other aspect
ulang alik hospital...
kurang duk rumah and try to fulfill dad wish...
i dont know what to say right now..
moreover...everything getting worse in my life..
sume serba tak kena..
sakit kepala tiap ari...
dgn mulut orang..
smpaikan psl kawen pun..aku dh mls nk pikir..
klu aku tahu dr awal...ms ayah suh nikah awal2..
dh lame aku penuhi...
coz inside my head only 1 things..i really want my child to know his grandpa..
due of my dad really like children...
but everything seems different now..
berdoa semoga yang terbaik berlaku dlm hidup kami..
ape yang terbaik untuk ayah ku..
itu aku yg haraqpkan..
kerna aku tidak sanggup melihat terseksa atas menahan kesakitan penyakitnya...

YA ALLAH..BANTU LAH AYAH KU MENEMPUHI SEGALANYA...

6 comments:

  1. Nurul Nazurah Nasri

    yana, kuatkan semangat. memang banyak dugaan kau kan?. Please, aku doakan semoga ayah ko sembuh cepat n semoga kau bersabar. Kuat ye...amin..

  1. rafiq

    ayah sakit pe yana???

  1. nobody_eka

    ayah sakit pe...
    takpelah dirahsiakan..
    owh my..i thought nobody will read..
    oooo...ooo...

  1. rafiq

    a friend ask becos he or she create a good concern about his or her fren...but its ok :)

  1. nobody_eka

    thanks but mybe im just not a strength person like u see

  1. rafiq

    u strong than me actually...trust me :)